torsdag den 10. februar 2011

Barbapappa bølge

Jeg synes, det er temmelig hyggeligt, at de er begyndt at sende gamle børneserier i fjernsynet igen - der er noget ret uskyldigt over plottet i børneprogrammerne fra 70'erne. Barbapappa er også vældig populært ved de små piger, så jeg har været nødt til at kaste mig ud i Barbapappa kager, når det nu er det, de små piger ønsker sig allermest:o).

Kagen med husene er lavet til søde lille Thea, som vi også fejrede nytår med. Hun har en ret stor stjerne ved vores Hannibal, da hun introducerede ham for rosiner og var villig til at dele sin pakke med ham - se hun er en sød pige;o). Husene er lavet af gulerodskage lagt sammen med cream cheese frosting og skåret i facon, så de kom til at ligne Barbapappa's huse.


Det næste Barbapappa projekt var lidt sjovt at lave. Ninna, der selv sagtens kan bage en kage og betrække den, ville rigtig gerne have hele Barbapappa familien i sukker. Hun var ikke helt sikkert på, at hun ville være tilfreds med resultatet, hvis hun selv skulle lave dem, så jeg lavede den for hende, og Post Danmark fragtende dem hele vejen til Bornholm i en kasse, så de kunne pryde Laura's fødselsdagskage. Jeg var noget nervøs over, om de nu kunne klare turen med posten, så jeg blev rigtig glad for at få af vide, at de var kommet sikkert frem. Glæder mig sådan til at se det endelige resultat med figurerne ovenpå Ninna's kage.
- Fruen på kageslottet

2 kommentarer:

Kager skal der til sagde ...

Hvor er de søde !!!

Hyggehygge
Marianne

Birgitte sagde ...

Flot pyntet kage og søde figurer - utroligt de kunne holde til posten :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...