tirsdag den 30. august 2011

Whisky & Poker Kage


Jeg synes, mande kager er svære at lave... altså sådan rigtig svære. Måske bunder det i, at jeg ikke helt forstår, hvad det er de går op i eller bare, at det de går op i ikke er særlig dekorativt - der er ikke meget lækker design over en fodbold... eller?


Tror dog alligevel, at det lykkedes mig at finde noget, som falder inde for "mande-interesse-feltet", som jeg fremover kan bruge på mande kager. Kim, der skulle have kagen, interesserer sig meget for whisky, så det var oplagt at lave en whisky kasse på toppen (som iøvrigt indeholdt børnekagen;o)). Jeg tegnede meget, da jeg var yngre, så det var helt hyggeligt at sidde og male på whiskykassen ovenpå kagen og kortene, som jeg også malede i hånden.


Kim er big time chocolate lover, så denne her er en rigtig herrekage med afsindigt meget chokolade. Den består af chokoladekagebunde med chokoladetrøffel, som er smurt op med chokolade smørcreme og pyntet med et kurvemønster lavet på chokoladeglasur. Var der nogen der sagde chokoladechok?

 - Fruen på kageslottet

11 kommentarer:

jordbærkagen.com sagde ...

Hvor er den fin! Og jo, det er vist en mande-kage... FYLDT med chokolade! Jeg syntes også det svært at finde mande-gaver til jul og fødselsdage... Det går nok ikke at bage en kage til julegave :)
Hvordan laver du forresten kortene?

TestMedTestPå sagde ...

Ej jamen Line!! Hvor er den dog godt lavet!! Super super flot.
Min kæreste er også helt vild med den så du har nok ramt rigtigt ;-)

Fru Wind sagde ...

Hej Little Sunshine,

ja, det er en noget tung mande kage. Kortene er lavet med en patchwork cutter til kort og er derefter malet i hånden.

knus Line

Fru Wind sagde ...

Hej Edith,

Tusinde tak - dejligt at vide, at kæresten kan lide den, så er det nok ikke helt ved siden af:)

Hvor bor du egentlig henne? Overvejer lidt samkørsel til blomster workshop.

Knus Line

Kagefan sagde ...

Den r bare rigtig god og må da absolut smage lækkert.
Meget fornemt at du selv har tegnet/malet det hele, må ha´taget en del tid.
Mht. Mandekager, så har jeg erfaret at en kage med deres holds logo er en rigtig god ide.

Fru Wind sagde ...

Hej Kagefan,

Ja, det tog lidt tid, men det var bare SÅ hyggeligt. God idé med logo - den gemmer jeg til en anden gang.

Knus Line

Strikkeglæde sagde ...

Hvor er den flot - absolut en mandekage

Nanna (Pyntekagen) sagde ...

Flot kage og skønt med al den chokolade...

Winni sagde ...

ja det er en rigtig fin kage, du skriver at whisky kassen er lavet af børnekage, hvad er det, da jeg er ny i dette her kage sjov :)

Kageleg sagde ...

En virkelig god mande-kage! Lækre detaljer, og så fedt at du bare kan male sådan i hånden :)

Fru Wind sagde ...

Tusinde tak for de søde kommentarer.

@Winni: Børnekagen er såmænd bare en chokoladekage, der er lagt sammen med ultimate chocolate frosting, så de slipper for den kraftige 80% chokolade i den store kage nedenunder.

Knus Line

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...