fredag den 12. august 2011

Cupcakes på kinesisk


Det her projekt var en rigtig stor mundfuld. Ikke så meget, at det var til rigtig (som i rigtig, rigtig, rigtig) mange mennesker, men fordi stilen var helt ukendt for mig.

Kelly og Long skulle giftes og havde et billede af de her kinesiske cupcakes, som de gerne ville have til deres bryllupsreceptions.


Det måtte jeg ærligt tilstå, at jeg ikke kunne lave.. eller rettere sagt ikke havde lyst til at lave, fordi det ligger så langt væk fra min stil. Heldigvis var de meget åbensindede og lod mig arbejde med et nyt design, hvor hovedelementerne i de andre cupcakes gik igen. Det er lidt svært at se på det store billede, så her er et lidt mere detaljeret billede af kagerne, jeg lavede til dem.


Deres stativ kunne næsten ikke bære vægten af de mange cupcakes, så vi var desværre nødt til at stille topkagen på bordet foran, men det så nu rigtig fint ud alligevel. Jeg er helt vild med det design, de valgte til brudeparret - er de ikke lidt fantastiske? Vil ikke helt afvise, at de kommer i en dansk version senere.


Jeg endte faktisk med at holde helt af de vilde farver og synes til min egen store overraskelse de spillede godt sammen. Er helt glad for, at jeg vågede mig lidt ud på dybt vand og fik udfordret min farvesans.

- Fruen på kageslottet

16 kommentarer:

Kager skal der til sagde ...

Rigtig fint brudepar !!! Hold da lige om en masse kager............ Det må have taget en krig at pynte dem alle !!! Men fine blev de !

Hyggehygge
Marianne

Fru Wind sagde ...

Tak, Marianne - synes også de er helt vildt søde med deres store hoveder:o). Og, ja det tog laaaaaaaaaaaaaaaaang tid at lave alle de guldfisk, kinapenge, blomster og mandariner, men dem havde jeg heldigvis lavet på forhånd, så jeg "bare" skulle samle det på dagen.

Knus Line

Sukkerknalden sagde ...

Hold da HELT op og OMG!!! Sikke mange mange mange cupcakes... pjew!! Og hvor er de bare flotte!!!
Årh, glæder mig til en anledning til, jeg kan bestille cupcakes hos dig.. ;)

Fru Wind sagde ...

Hej Ivalu,

Du siger bare til;o) Ellers må du tage på cupcake kursus, så du kan lave dem selv. Jeg har et inde på Themsens cafe og fristelser d. 23. august.

Knus Line

Skt.Helena sagde ...

Waou! Flotte kager. Det må dælme ha' taget lang tid. Kan godt forstå de blev tilfredse med resultatet :-)
Kan man komme på kagekursus i Nordjylland?? Det er lidt langt ja - Kender du evt. nogen der afholder her?

Majken Hammer sagde ...

Du er bare så dygtig - flot og anderledes

Kagemums sagde ...

So pretty! Jeg vil altså gerne se et nærbillede af de guldfisk og en "how to" :-)
Sikke et arbejde - wauuuu

Kagefan sagde ...

iiih hvor er de fine, de mange kager og sikke et skønt brudepar. Man må sige at du har helt styr på det med modellering, hvor er det bare flot !

Mit kage univers sagde ...

De er super gode altså- og det brudepar :-) Sjovt i øvrigt, jeg skal lave cupcakes til bryllup på stativ til næste lørdag - hvor mange har du her? jeg skal lave 50 med en "alm" kage på toppen - er lidt i tvivl om hvor mange lag jeg skal ud i for at have dem :-)

Mit kage univers sagde ...

arh.... du havde også en topkage... gisp - håber mit stativ kan holde det :-)

Misbah sagde ...

Det er så flot. De er super skønne brudparet :)
Jeg elsker også guld fiskene :)

Camilla (Himmelske Kager) sagde ...

Sikke et kæmpe arbejde. De blev alle rigtig flotte.

Elisabeth sagde ...

De er usædvanligt fine, dejligt at se noget helt nyt :-)

Kagermedmere sagde ...

Fantastisk, fantastisk, fantastisk..
Hvor er det nogle skønne og anderledes cupcakes. Og brudeparret....det er så flot.
Hilsen Heidi

Fru Wind sagde ...

Skt. Helena,

Jeg kender ikke nogen, der holder kurser i Nordjylland, men jeg skal nok have dig i baghovedet, hvis jeg støder på nogen. Alternativt, så send mig en mail om, hvad du kunne tænke dig, så kan det måske lade sig gøre en dag, hvor jeg er i det nordlige i anden anledning.

Knus Line

Fru Wind sagde ...

Hej Majken,

Tusinde tak, og ja, de er meget anderledes, og det var lidt sjovt at blive udfordret til at prøve noget nyt.

Knus Line

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...