fredag den 23. september 2011

Hjælp til prissætning

Kære alle sammen,

Mens jeg venter på, at min kære USB stick dukker op, kommer der lige lidt pauseunderholdning.

Jeg går og pusler med tanken om en fysisk butik, hvor man kan købe cupcakes, kage tapas, macaroons og andre lækre kager i den bedre ende. For at kunne lave en fornuftig vurdering af, om det overhovedet kan løbe rundt, er jeg ved at lave et budget. Men her kommer det store spørgsmål så: Hvad vil folk give for en special designet fondantkage i en butik? Er mine valgmuligheder helt hen i skoven eller vil I gerne tilføje noget, må I frygtelig gerne smide en kommentar herunder.

Jeg vil sætte utrolig stor pris på, hvis I vil bruge 2 sekunder på at give mig jeres mening i afstemningen ude til højre - håber rigtig mange af jer vil være behjælpelige.

Tusinde tak.

 - Fruen på kageslottet

13 kommentarer:

Unknown sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Unknown sagde ...

hmm et nærmere kig på dine ting og min pris sætning var hen i hejnet... så 35 kr og 350-300 er nok mere realistisk

Kager skal der til sagde ...

Har virkelig ingen ide om det....

Fru Melgaard sagde ...

Uhh det synes jeg er svært... Dine kager er jo sindsyg flotte, men prismæssigt der er jeg godt nok i vildrede...
Vi har tidligere købt en dåbskage (købt privat), som kostede 500kr og den rækte vel til en 20-25mennesker. Den var flot og jeg syntes det var billigt. jeg kan se, at du har flere detaljer osv med på dine kager = større arbejde. Derfor synes jeg også godt at prisen kan være højere, måske omkring de 40 pr kuvert?? Jeg ved det ikke;-). Cupcakes synes jeg dog skal være billigere:-)

Glæder mig til at høre mere om dine planer.

Kh. Louise

Kagemums sagde ...

Hej Line

Det lyder jo bare sindssygt spændene - håber det lykkes, jeg skal nok kigge forbi :-)
Pøj pøj
Knus Lone

Skt.Helena sagde ...

Jeg vil gerne hjælpe dig i et par sekunder :-)
Men det er utroligt svært for os at bedømme.. Måske du skulle ta et billede af en kage, skrive hvor mange personer den er til og så skrive tre forskellige priser ud for den - så kan vi stemme på den helt rigtige pris.. Så kan man bedre vurdere om hvilken pris man vil give for sådan en kage.
Bare et forslag.. :-)
Altid dejligt, når folk tænker på at starte op selv. Så held og lykke med det!

Strikkeglæde sagde ...

Ja, jeg tænker noget lignende, hvor stor en kage snakker vi om?

Jannie sagde ...

Jeg kender en der sælger kager, hun tager 35 kr pr person, og man skal køber til mindst 15 personer. Dette er for en pyntet fondantkage.

Trine-Emilie sagde ...

Det lyder som en rigtig drøm der skal gå i opfyldelse.. Det er da et herligt projekt.

Agnes Cupcake giver (vidst nok) 30 kr for en cupcake
og et stykke kage kan altså sagtens koste 50 kr.
(du kan jo også lave kaffe/kage tilbud til 65 kr måske)

pøj pøj med det:-)

Betiina sagde ...

Du kan sagtens tage 35 - 40 kr pr stykke fondantovertrukket kage. Det er et kæmpe og tidskrævende arbejde, og der går en masse gode råvare til.
Føtex her i byen tager 12 (eller 15 kr) for en stor muffin med en klat ubestemmelig frosting på...jeg tænker at det er glasur, det ser sådan ud. Af en der bor i københavn har jeg fået at vide at en almindelig str muffin ikke bliver taget seriøs hvis ikke den minimun koster 15 - 18 kr.

Trine-Emilie sagde ...

og et godt tip.

Man kan jo sagtens gøre det eksklusivt at se på på en enkel måde (det ved jeg jo at du gør) og så sælge det lidt dyre.

Og det sjove er; at jo dyre produktet er (selvfølgelig til en overkommelig pris) jo mere (kan) det altså sælge. Fordi man som køber tænker at jo dyre et produkt er, jo mere lækkert, unikt og kvalitet er det..

Fik et eksempel fra en fordragsholder. Han startede med at sælge sine foredrag for 12000 kr, det gav lidt kunder, så satte han fordraget op til 21000 det kan endnu flere kunder, og så prøvede han at sætte det op til 32000 kr, bare for at tjekke om kunderne ville købe det. Og nu laver han ikke andet. Så man skal ikke sælge for billigt, det for folk til at tro at det ikke er knap så godt, som hvis det er en dyr lille ting..

Gør i stedet noget ud af et lækkert logo, og noget smukt emballage... Det gør også noget ekstra for salg.

Kh Trine-Emilie

SPELL sagde ...


Tilbud om lån til lav rente årligt Bemærk: Vi tilbyder lån til private og kommercielle instanser til en meget lav årlig rente på 2 %. Lånets løbetid er 1 år til 50 års tilbagebetaling. Vi giver lån inden for intervallet $5.000 til $500.000.000. Dette er for at udrydde den voksende historie med dårlig kredit og også for at bringe stabil fortjeneste til både vores virksomhed og vores kunder. Mister du søvn om natten og bekymrer dig om, hvordan du får en lovlig låneudbyder? Kontakt: Scott Loan Agency nu via e-mail: Scottmcallloans@gmail.com
WHATSAPP:+1 (219)2714465Vi tilbyder lån til lav rente på 2%, og vi tilbyder
*Personlige lån,
*Gældskonsolideringslån,
*Venturekapital,
*Erhvervslån,
*Uddannelseslån,
*Boliglån
*Lån uanset årsag!"
For mere presserende information, vend straks tilbage til os. Kontakt os på via: Scottmcallloans@gmail.com WHATSAPP: +1 (219) 2714465

Unknown sagde ...

Kære lånesøgere.

Har du økonomiske vanskeligheder? Vil du starte din egen virksomhed? Dette lånefirma blev etableret som en menneskerettighedsorganisation verden over med det ene formål at hjælpe de fattige og økonomisk nødlidende mennesker. Hvis du ønsker at ansøge om et lån, bedes du kontakte dem ved at bruge nedenstående oplysninger: e-mail: elenanino0007@gmail.com

Navn:
Påkrævet lånebeløb:
Lånets varighed:
Mobilnummer:

Tak og Gud velsigne
FORSIKRING
Ingrid

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...